transparent gif

 

Ej inloggad.

Göteborgs universitets publikationer

Why Do Some Young Adults Not Graduate from Upper-Secondary School? On the Importance of Signales of Labour Market Failure

Författare och institution:
Björn Gustafsson (Institutionen för socialt arbete); Katarina Katz (-); Torun Österberg (Institutionen för socialt arbete)
Publicerad i:
Scandinavian Journal of Educational Research, Epub ahead of print
ISSN:
0031-3831
E-ISSN:
1470-1170
Publikationstyp:
Artikel, refereegranskad vetenskaplig
Publiceringsår:
2016
Språk:
engelska
Fulltextlänk:
Sammanfattning (abstract):
In high-income countries, not completing secondary school often entails a high risk of social exclusion. Using data on young adults born in 1985 who grew up in metropolitan Sweden, we study factors associated with not graduating from upper-secondary school at age 21. Our hypothesis is that if a young person sees examples of people who are not able to earn a living despite having a long education, such negative examples are influential. Results from estimated logistic models are consistent with the hypothesis.
Ämne (baseras på Högskoleverkets indelning av forskningsämnen):
SAMHÄLLSVETENSKAP ->
Ekonomi och näringsliv ->
Nationalekonomi
SAMHÄLLSVETENSKAP ->
Utbildningsvetenskap
SAMHÄLLSVETENSKAP ->
Sociologi
SAMHÄLLSVETENSKAP ->
Social och ekonomisk geografi
Nyckelord:
Invandrare Grannskap; Utbildning; Upper-secondary education; neighbourhoods; immigrants; Sweden
Postens nummer:
241905
Posten skapad:
2016-09-16 15:52
Posten ändrad:
2016-09-21 10:17

Visa i Endnote-format

Göteborgs universitet • Tel. 031-786 0000
© Göteborgs universitet 2007