transparent gif

 

Ej inloggad.

Göteborgs universitets publikationer

On the scholarship of pedagogy in the health sciences

Författare och institution:
Shirley Booth (Institutionen för didaktik och pedagogisk profession)
Publicerad i:
The Scholarship of Teaching and Learning in Higher Education: On its constitution and transformative potential, s. 93-111
ISBN:
978-0-99223604-5
Publikationstyp:
Kapitel, refereegranskat
Förlag:
SUNMedia
Förlagsort:
Stellenbosch
Publiceringsår:
2015
Språk:
engelska
Sammanfattning (abstract):
A consideration of the potential for the scholarship of teaching and learning in the health sciences to impact also on the practices of the health sciences. Phenomenography is introduced as a methodological framework and examples of studies within that framework that support the argument are given.
Ämne (baseras på Högskoleverkets indelning av forskningsämnen):
SAMHÄLLSVETENSKAP ->
Utbildningsvetenskap
Nyckelord:
SoTL, health science education, health science practices, phenomenography
Postens nummer:
241536
Posten skapad:
2016-09-08 16:51
Posten ändrad:
2016-09-08 17:15

Visa i Endnote-format

Göteborgs universitet • Tel. 031-786 0000
© Göteborgs universitet 2007