transparent gif

 

Ej inloggad.

Göteborgs universitets publikationer

Design Imaginaries. Knowledge transformation and innovation in experimental architecture

Författare och institution:
Jonas Ivarsson (Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande & Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)); Todd Nicewonger (Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande & Linnécentret for forskning om lärande (LinCS))
Publicerad i:
Mind, Culture and Activity, e-pub ahead of print
ISSN:
1074-9039
E-ISSN:
1532-7884
Publikationstyp:
Artikel, refereegranskad vetenskaplig
Publiceringsår:
2016
Språk:
engelska
Sammanfattning (abstract):
This article tracks the work of a group of architectural researchers and treats their experimental practices as vantages for analyzing the social production and transformation of architectural knowledge. This requires first examining the role of so-called design imaginaries, or modes of prototyping and analysis, which these researchers draw on to explore wider theoretical questions, as well as to test varying theories and hypotheses. It also includes examining how seemingly contradictory design concepts figure into their creative work, which we argue hold theoretical resonance with Gregory Bateson’s ideas on Learning III and Yrjö Engeström’s notion of expansive learning.
Ämne (baseras på Högskoleverkets indelning av forskningsämnen):
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER ->
Samhällsbyggnadsteknik ->
Arkitekturteknik
SAMHÄLLSVETENSKAP ->
Utbildningsvetenskap ->
Pedagogik
Postens nummer:
240218
Posten skapad:
2016-08-15 08:38
Posten ändrad:
2016-09-05 17:11

Visa i Endnote-format

Göteborgs universitet • Tel. 031-786 0000
© Göteborgs universitet 2007