transparent gif

 

Ej inloggad.

Göteborgs universitets publikationer

News-Seekers, News-Avoiders, and the Mobilizing Effects of Election Campaigns

Författare och institution:
Jesper Strömbäck (Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG))
Publicerad i:
66th Annual Conference of the International Communication Association (ICA), Fukuoka, Japan, 9–13 Juni,
Publikationstyp:
Konferensbidrag - refereegranskat abstract
Publiceringsår:
2016
Språk:
engelska
Ämne (baseras på Högskoleverkets indelning av forskningsämnen):
SAMHÄLLSVETENSKAP ->
Statsvetenskap
SAMHÄLLSVETENSKAP ->
Medie- och kommunikationsvetenskap
Nyckelord:
Election campaigns, political mobilization, news consumption, news-seekers, news-avoiders, media effects
Postens nummer:
237748
Posten skapad:
2016-06-15 17:10

Visa i Endnote-format

Göteborgs universitet • Tel. 031-786 0000
© Göteborgs universitet 2007