transparent gif

 

Ej inloggad.

Göteborgs universitets publikationer

Teaching scrum – what we did, what we will do and what impedes us

Författare och institution:
Emil Alégroth (Institutionen för data- och informationsteknik, Software Engineering (Chalmers), Chalmers); Håkan Burden (Institutionen för data- och informationsteknik (GU)); Morgan Ericsson (Institutionen för data- och informationsteknik (GU)); Imed Hammouda (Institutionen för data- och informationsteknik (GU)); Eric Knauss (Institutionen för data- och informationsteknik (GU)); Jan-Philipp Steghöfer (Institutionen för data- och informationsteknik (GU))
Publicerad i:
Lecture Notes in Business Information Processing, 212 s. 361-362
ISBN:
978-3-319-18611-5
ISSN:
1865-1348
Publikationstyp:
Konferensbidrag, övrigt
Publiceringsår:
2015
Språk:
engelska
Sammanfattning (abstract):
This paper analyses the way we teach Scrum. We reflect on our intended learning outcomes, which challenges we find in teaching Scrum and which lessons we have learned during the last four years. We also give an outlook on the way we want to introduce and apply Scrum in our teaching and how we intend to improve the curriculum.
Ämne (baseras på Högskoleverkets indelning av forskningsämnen):
SAMHÄLLSVETENSKAP ->
Utbildningsvetenskap ->
Pedagogik
SAMHÄLLSVETENSKAP ->
Utbildningsvetenskap ->
Didaktik
Nyckelord:
Curricula, Software design, Intended learning outcomes, Paper analysis, Software engineering
Chalmers styrkeområden:
Informations- och kommunikationsteknik
Lärande och undervisning:
Pedagogiskt arbete
Postens nummer:
225812
Posten skapad:
2015-11-16 15:38
Posten ändrad:
2016-09-13 13:49

Visa i Endnote-format

Göteborgs universitet • Tel. 031-786 0000
© Göteborgs universitet 2007