transparent gif

 

Ej inloggad.

Göteborgs universitets publikationer

Ready for Prime Time, - Yes, Industrial-Grade Modelling Tools can be Used in Education

Författare och institution:
Grischa Liebel (Institutionen för data- och informationsteknik, Software Engineering (Chalmers), Chalmers); Rogardt Heldal (Institutionen för data- och informationsteknik, Software Engineering (Chalmers), Chalmers); Jan-Philipp Steghöfer (Institutionen för data- och informationsteknik (GU)); Michel Chaudron (Institutionen för data- och informationsteknik (GU))
Antal sidor:
25
Publikationstyp:
Rapport
Förlag:
University of Gothenburg
Förlagsort:
Göteborg
Publiceringsår:
2015
Språk:
engelska
Sammanfattning (abstract):
It has been stated that industrial-grade modelling tools are unsuitable for teaching modelling. In this paper, we present our experience with a university course on software modelling. In the first year of the course, we used a commercial modelling tool, in the second year the open-source alternative Papyrus. Both tools are considered to be of industrial grade and used in industry. Our quantitative analysis shows that the industrial-grade modelling tools with all their complexity did not have a negative impact on the students' experience of modelling. This shows that industrial-grade modelling tools can be used in the classroom. We analyse why our experience differs from published accounts and conclude that the availability of a tool champion and tailored instruction material is key. From this, we derive recommendations for teacher support from tool-providers (vendors and open source), research directions for researchers and teachers, and for training efforts in the industry.
Länk till sammanfattning (abstract):
Ämne (baseras på Högskoleverkets indelning av forskningsämnen):
NATURVETENSKAP ->
Data- och informationsvetenskap
NATURVETENSKAP ->
Data- och informationsvetenskap ->
Annan data- och informationsvetenskap ->
Övrig informationsteknik
SAMHÄLLSVETENSKAP ->
Utbildningsvetenskap ->
Lärande
Chalmers styrkeområden:
Informations- och kommunikationsteknik
Lärande och undervisning:
Pedagogiskt arbete
Postens nummer:
224382
Posten skapad:
2015-10-16 14:10
Posten ändrad:
2016-09-13 13:50

Visa i Endnote-format

Göteborgs universitet • Tel. 031-786 0000
© Göteborgs universitet 2007