transparent gif

 

Ej inloggad.

Göteborgs universitets publikationer

Internet, IT-boomen och reklambranschen under andra ha lften av nittiotalet. Transkript av ett vittnesseminarium på ABF-huset i Stockholm den 17 februari 2010.

Författare och institution:
Gustav Sjöblom (Institutionen för teknikens ekonomi och organisation, Teknik och samhälle, Chalmers); Ann-Sofie Axelsson (Institutionen för teknikens ekonomi och organisation, Teknik och samhälle, Chalmers); Oskar Broberg (Ekonomisk-historiska institutionen)
Utgiven i serie vid Göteborgs universitet:
1) Göteborg papers in Economic History (online), ISSN 1653-1000; nr 14
2) Göteborg papers in Economic History (Print), ISSN 1653-1019; nr 14
Antal sidor:
74
Publikationstyp:
Rapport
Förlagsort:
Göteborg
Publiceringsår:
2011
Språk:
svenska
Fulltextlänk:
Sammanfattning (abstract):
This publication is a commented transcript of a witness seminar in February 2010 within the research project ”The Swedish digital wonder in the advertising industry”. The purpose of the seminar, which was open to the public, was to document the shifting boundaries between the advertising, media, and information technology industries in the wake of the breakthrough of the Internet from the mid-1990s. We invited six persons, who at that time were centrally placed in these industries, to share their reminiscences and comment on testimonies of the other participants. The seminar was moderated by two researchers in the project. The transcript has been edited prudently in order to improve the readability while preserving the colloquial character. We have moreover provided the transcript with explanatory footnotes and a short introduction. The purpose of publishing the transcript in this series is twofold: to create an oral history source and make it accessible, but also to introduce the witness seminar as an historical documentation method in economic history and business history.
Ämne (baseras på Högskoleverkets indelning av forskningsämnen):
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER ->
Maskinteknik ->
Produktionsteknik, arbetsvetenskap och ergonomi ->
Industriell teknik och ekonomi
SAMHÄLLSVETENSKAP ->
Ekonomi och näringsliv ->
Ekonomisk historia
Nyckelord:
advertising, economic history, information technology, internet, media, methodology, oral history, witness seminars
Postens nummer:
147042
Posten skapad:
2011-10-10 17:24
Posten ändrad:
2016-08-15 09:46

Visa i Endnote-format

Göteborgs universitet • Tel. 031-786 0000
© Göteborgs universitet 2007